ثبت علامت تجاری، برند، لوگو،آرم

قصد داریم اطلاعات کاملی از فرایند، هزینه ها، مدارک لازم و دیگر اطلاعات مهم جهت ثبت علامت تجاری را بصورت ساده ارائه کنیم.


گپ کوتاه در خصوص علامت تجاری

در وحله اول توجه کنید که ما همه اطلاعات را به شما می دهیم و انتخاب را به خود شما می سپاریم. شاید این همه اطلاعات باعث ناراحتی همکاران شود، اما ما به اصل اطلاع رسانی و آگاهی شما اعتقاد داریم.

باید بدانید که علامت تجاری، لوگو،برند و نام تجاری همه یکی هستند و ثبت آنها فرقی با هم ندارد. اما شکل تجاری (مثلا بطری آب معدنی) جنس متفاوتی با نام تجاری دارد اما باز فرایند و شرایط یکسان است.

فرایند ثبت علامت تجاری در کل به 2 صورت قابل انجام است :

  1. توسط خودتان
  2. توسط وکیل (مثلا گروه وکلای یاسا)

در قالب جدول مقایسه ای، ثبت علامت تجاری توسط خودتان و توسط گروه وکلای یاسا را تشریح کرده ایم.

تمایل داریم اگر خودتان نتوانستید علامت تجاری را ثبت کنید، ما دست به کار بشویم.

چرا علامت تجاری، برند، لوگو، نام تجاری ثبت کنیم؟

همیشه برند و برندینگ ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. از این رو شرکت ها و اشخاص بسیاری هستند که تلاش دارند تا نام و نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد. نام و نشان خود را به ثبت می رسانند. ثبت علامت تجاری فقط به ثبت رسیدن آن نیست، قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم می باشد. از این رو گروه وکلای یاسا تلاش کرده است تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت علامت تجاری، ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی و در صورتی که آنها نیاز به ثبت علامت تجاری داشتند، از مرحله 0 تا 100 آنها را راهنمایی و مجری باشد.

علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.

ثبت علامت تجاری به نام شخص (فارسی - لاتین)

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری

شخصی

  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی پروانه کسب
  4. نمونه برند طراحی شده 6*6
  5. ارائه کارت بازرگانی به نام خود شخص برای علامت تجاری که حروف لاتین بکار رفته است.

شرکتی

  1. کپی کلیه مدارک شرکت
    1. آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و هرنوع تغییرات
    2. مجوزهای لازم
      • جواز تاسیس
      • پروانه بهره برداری (تولید یا صنایع)
      • پروانه اشتغال به کار رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل
    3. کارت بازرگانی در صورتی که داخل علامت تجاری حرف لاتین بکار رفته باشد
    4. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
    5. یک نمونه از برند طراحی شده 6*6

زمان مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری شخصی و شرکتی

  • دوماه از مرحله تکمیل مدارک و شروع به کار
  • چهار ماه و نیم تا صدور پروانه 10 ساله اولیه (در این مرحله کل کار انجام شده است)

فرایند ثبت علامت تجاری توسط شما (از کجا شروع می کنید)

  1. تکمیل مدارک درخواستی (به نام شرکت و شخص مدارک متفاوت است)
  2. در این مرحله باید اطلاعات خود را به گروه وکلای یاسا تحویل دهید 2 راه دارید
    1. ورود به سامانه مستقل ثبت علامت تجاری از طریق (پرتال مشتریان) راهنمای استفاده از سامانه
    2. تماس با شماره تلفن 87132 (تهران) 87132 - 021 (خارج از تهران) و گفتگو با کارشناس ثبت علامت تجاری

دیگه کاری باشما نداریم و ما کارمون رو از وقتی که دقیقا مدارک و اطلاعاتتون به دستمون رسید بدون درنگ شروع می کنیم.

فرایند ثبت علامت تجاری توسط گروه وکلای یاسا

  1. تنظیم قرارداد و امضاء وکالتنامه توسط موکل (جهت انجام امور اداری ثبت علامت تجاری)
  2. بررسی دقیق مدارک، اطلاعات و شرایط موکل برای ثبت علامت تجاری
  3. اگر نیاز به استعلام باشد، و موکل درخواست استعلام را بدهد ابتدا قبل شروع شدن پروسه ثبت علامت تجاری، برند استعلام می کنیم.
  4. با توجه به مدارک و مجوزهای لازم ظرف 2 الی 3 روز کاری روی سیستم اداره ثبت مالکیت صنعتی ارجاع شده و پرونده بصورت رسمی تشکیل می شود. (پس از تشکیل پرونده حدودا تا مرحله بعدی 2 ماه فرصت نیاز است)
  5. در مرحله قبلی با تشکیل پرونده و ارجاع کارشناس اداره مالکیت صنعتی، نتیجه کارشناسی و وضعیت پرونده پس از 2 ماه مشخص می شود، حالت های زیر معمولا در این مرحله رخ می دهد
    1. تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مقایرت و مشابهت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. توجه داشته باشید ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
      1. خوب در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد.
      2. پس از صدور روزنامه رسمی اول 1 ماه زمان برای اعتراضات وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند.
      3. در حال حاضر 30 روز گذشته و هیچ اعتراضی نبوده است، در این زمان همه چیز آرومه و خیلی سریع درخواست آگهی دوم را می دهیم. آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است. و تقریبا %90 کار انجام شده است.
      4. آگهی دومی که گرفته شد و مشکلی هم نداشت سریعا برای چاپ در روزنامه رسمی کثیر الانشار اقدام می شود. (تا این مرحله روزنامه رسمی دوم انجام شده است)
      5. 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد تا روزنامه رسمی داخل سایت قابل پیگیری و بصورت کامل چاپ شده باشد.
      6. با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت تجاری را به اداره مالکیت صنعتی می دهیم.
      7. پس از 2 الی 3 روز کاری پرونده بصورت کامل انجام شده و آماده تحویل به موکل می باشد
      8. چیزی در حدود 5 الی 6 ماه کل این پروسه به طول خواهد انجامید. (تصور کنید اگه قرار باشه این کارو خودتون انجام بدید)
    2. رد کامل : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.
    3. نقص پرونده یا مشابهت : احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقض و مشکل مانند مرحله نوع 1 که تایید بود عمل می شود. با این تفاوت که اطلاعات و مدارک تکمیل خواهد شد.

ترمینولوژی علامت تجاری، برند

  • ثبت لوگو
  • ثبت برند
  • ثبت علامت تجاری
  • ثبت آرم یا آرم تجاری
  • ثبت نام تجاری
  • ثبت مالکیت معنوی
  • ثبت نماد تجاری
  • ثبت نشانه تجاری

 

زمان و مکان نمایشگاه فروش بهاره

زمان و مکان نمایشگاه‌های بهاره تهران اعلام شد

» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت

رییس اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ششم تا پانزدهم اسفند ماه خبر داد و گفت: بازرسان اتاق‌ اصناف، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در مدت 10 روز برگزاری این نمایشگاه‌ها هرگونه تخلفی را رصد می‌کنند.

 

علی فاضلی اظهار کرد: قیمت‌گذاری در این نمایشگاه‌ها توسط کارشناسان اتحادیه‌های صنفی که در واقع به کارشناسان صنعت و معدن متصل هستند، انجام می‌شود و تمام دستگاه‌ها در زمان شروع نمایشگاه در محل حاضر خواهند بود.

داشتن جواز کسب برای اخذ غرفه الزامی است

وی با بیان اینکه داشتن جواز کسب برای اخذ غرفه الزامی است، تاکید کرد: هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در زمان برگزاری نمایشگاه توسط غرفه‌داران به اعمال جریمه از سوی بازرسی اتاق اصناف منجر می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره تهران در حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و پارک ارم برگزار می شود، گفت: در این نمایشگاه‌ها برای تمامی محصولات از پنج تا ۱۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده و اجناس با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان عرضه می شود.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به اتحادیه های تابعه و در اختیار گرفتن فرم مخصوص، متقاضی غرفه خواهند شد و اتحادیه ها بر اساس شرایط تعیین شده از میان متقاضیان، افراد واجد شرایط را برای در اختیار گرفتن غرفه معرفی می کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که از سال آینده طرح فروش فوق العاده در تمامی واحدهای صنفی جانشین نمایشگاه های پاییزه، بهاره و طرح ضیافت در کشور شود.

 

جلسه رئیس اتحادیه سراجان با سازمان صنعت و معدن و تجارت و شهرداران مناطق 12 و 20

 

 
تغییر کاربری، برنامه ویژه برای منطقه 12 تهران
 
اجرای فاز اول طرح «ایجاد محدوده مرکزی در تهران» که اوایل امسال از سوی شهرداری اعلام شده بود، در پرترددترین منطقه در دل پایتخت، آغاز شد.
 
طرح «محدوده‌ مرکزی» تجربه برخی شهرهای بزرگ دنیا است که در راستای آن، کاربری نقاط مرکزی شهر از شکل غالب تجاری و اداری یا مسکونی، به فعالیت‌های «تفریحی و گردشگری» تغییر پیدا می‌کند.
 
هدفی که شهرداری تهران قرار است از این تغییرکاربری در مرکز پایتخت، دنبال کند، رفع حس «شب‌مردگی» در مناطقی است که هم‌اکنون کار و فعالیت در این نقاط، سایر ظرفیت‌های شهری آنجا را تحت‌الشعاع قرار داده و مانع از آن شده که ساکنان تهران از کاربری‌های تفریحی موجود در این مناطق بهره‌ ببرند.
 
آن‌طور که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرده، از جمله تغییرات عمده‌ای که با اجرای طرح «محدوده مرکزی» در مناطقی از پایتخت اتفاق می‌افتد، عبارت است از کاهش تردد خودروهای شخصی در این مناطق، افزایش مسیرهای پیاده‌رو‌ی و همچنین برقراری امکانات گردشگری و محیط‌های تفریحی.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اجرای آزمایشی طرح «محدوده مرکزی شهر» در منطقه 12 تهران خبر داد و گفت: این طرح در مناطقی از شهر که دارای بافت تاریخی و گردشگری هستند اجرایی خواهد شد.
 
به گزارش «دنیای اقتصاد» طرح «محدوده مرکزی شهر» طرحی است که از ابتدای سال جاری به عنوان طرح جدید مدیریت شهری عنوان شده است و طی آن مدیریت شهری بنا دارد ساختار مناطقی از پایتخت را در قالب احداث مراکز تفریحی-گردشگری ساماندهی کند.
 
طرح «محدوده مرکزی» به عنوان یکی از طرح‌های موضوعی شهر تهران مطرح شده است که علاوه‌بر حفظ نماهای تاریخی قدیمی محدوده اجرای طرح، در جهت ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری برای گذران اوقات فراغت پایتخت‌نشینان اجرایی خواهد شد.
 
براساس تجربه‌های جهانی در این طرح، محدوده مرکزی شهر باید تمیز، سالم و امن باشد و با ساخت پیاده‌راه و افزایش حمل‌ونقل عمومی، کاهش تردد خودروهای شخصی را در این محدوده به دنبال داشته باشد.
 
این مراکز همین‌طور مراکزی برای گذران اوقات فراغت محسوب می‌شود که محدوده مرکزی شهر را از شب‌مردگی دور می‌کند و با ایجاد یکسری مراکز تفریحی همچون رستوران‌، سینما و... به محلی برای تفریح و سرگرمی مردم شهر تبدیل خواهد شد.
 
به گفته مدیران شهری بارزترین اثربخشی اجرای طرح «محدوده مرکزی» بهبود محیط زندگی مردم خصوصا در محلات کم‌برخوردار و محروم است.
 

 

سه مزیت طرح 
علیرضا نادری معاون شهردار تهران با ارائه جزئیات بیشتری در مورد طرح downtown یا «محدوده مرکزی شهر» اظهار کرد: برخی از مناطق 22گانه شهر تهران در عین آنکه عمدتا دارای کاربری تجاری و اداری هستند، بافت تاریخی و گردشگری شهر را نیز در دل خود جای داده‌اند اما با این حال ویژگی این بافت‌ها برای بخش عمده‌ای از شهروندان ناشناخته مانده است.
 
او با اشاره به محدوده «بازار تهران» به عنوان یکی از این مناطق افزود: ناشناخته بودن این محله‌ها سبب می‌شود تا شاهد شب مردگی در این مناطق باشیم اما اجرای طرح محدوده مرکزی در چنین مناطقی سه نتیجه مهم در پی دارد.
 
نادری سه مزیت مهم برای اجرای این طرح در کلانشهر تهران برشمرد و توضیح داد: اول اینکه «شب مردگی» در این مناطق از بین می‌رود و دوم اینکه از امکانات این مناطق علاوه‌بر روز، در ساعات غیر اداری نیز استفاده خواهد شد. سومین مزیت این طرح، شناخته شدن بافت تاریخی مناطق قدیمی شهر برای جذب توریست و گردشگر است.
 
او با بیان اینکه طرح «محدوده مرکزی شهر» در بسیاری از کشورهای دنیا تجربه شده است گفت: در همه جای دنیا «محدوده مرکزی شهر» گران‌ترین نقطه شهر است؛ این در حالی است که در شهر تهران بهترین امکانات در نقاط شمالی شهر قرار دارند و مناطق مرکزی شهر همچون بازار تهران در معرض تخریب است که این خود تهدیدی برای شهر محسوب می‌شود.
 
معاون شهردار تهران جایگزینی رویکرد «انسان محور» به «ماشین محور» را یکی از شاخصه‌های اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: بنا داریم در محدوده مرکزی شهر با احیای بافت‌های تاریخی از ورود خودروهای شخصی جلوگیری کنیم و پیاده راه سازی را مد نظر قرار دهیم.
 
او با تاکید بر اینکه در این طرح تملک املاک محدوده مرکزی شهر انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در این طرح فقط از امکانات محدوده‌های واقع در طرح استفاده می‌شود. به عنوان مثال اگر ساختمانی اداری، دارای پارک یا فضای سبز است که با پایان وقت اداری امکان استفاده از آن وجود ندارد، برای استفاده احیا می‌شود. یا اینکه در این طرح تمامی رستوران‌های مطرح شهر که در مرکز قرار دارند و امکان استفاده از آنها برای اقشاری از جامعه به‌دلیل دوری مسافت وجود ندارد، در یک منطقه متمرکز می‌شوند.
 
 

 

منطقه 12، نقطه شروع طرح
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به اجرای آزمایشی طرح در منطقه 12 پایتخت اشاره و تصریح کرد: در این منطقه 168 نقطه تاریخی شناسایی شده است که با احیای آنها و ایجاد پیاده راه سعی در حفظ فضاهای تاریخی این منطقه شده است. همین‌طور با تغییر کاربری بازار تهران از «عمده فروشی» به «خرده‌فروشی» جاذبه گردشگری و تفریحی در این منطقه را افزایش خواهیم داد.
 
او اضافه کرد: علاوه‌بر این رفت و آمد شهروندان به این منطقه از طریق وسایل نقلیه عمومی صورت خواهد گرفت و شکل غالب حمل و نقل از حالت استفاده از خودروهای شخصی به شیوه حمل و نقل عمومی یا پیاده‌روی تغییر می‌کند.
 
نادری در توضیح اقدامات مدیریت شهری برای حفظ بافت و هویت تاریخی شهر تهران از چاپ «نقشه‌های گیتاشناسی محلات تهران» در قالب یک کتاب خبر داد و گفت: در این کتاب نقاط تاریخی و گردشگری شهر منطقه به منطقه شرح داده شده و پیشینه تاریخی و فرهنگی هر یک توضیح داده شده است. 

 

نتایج انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران

شرط معافیت مالیات بر درآمد واحدهای صنفی و مشاغل آزاد

شرط معافیت مالیات بر درآمد واحدهای صنفی و مشاغل آزاد
اقتصاد > اشتغال - گروه اقتصادی:
یک مقام سازمان امور مالیاتی از تسری قانون معافیت مالیاتی بر حقوق برای مشاغل آزاد و واحدهای صنفی خبر داد اما اجرای آن را مشروط اعلام کرد.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه امسال درآمد تا 10میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است گفت: فعالان اقتصادی به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش از معافیت درآمد سالانه تا ۱۰ میلیون تومان برخوردار می‌شوند.
علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با فارس، افزود: مشمولانی که از ابتدای امسال براساس قانون ملزم به نصب، راه‌اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش شده‌اند، باید آن را نصب و تا پایان خرداد 92به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که از تسهیلات قانونی برخوردار شوند. وی ادامه داد: اگر کسی آن را نصب نکند از این معافیت قانونی محروم می‌شود.
طاری بخش تأکید کرد: همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌عنوان هزینه قابل‌قبول درآمد مشمول مالیات قابل کسر خواهد بود. طاری‌بخش در مورد اینکه آیا صندوق فروش همان پایانه فروش() فروشگاهی است، گفت: صندوق فروش همان پوز معمولی یا صندوق مکانیزه است که آنهایی که کامپیوتر متصل به نرم‌افزار صندوق فروش دارند، نیازی به نصب پوز فروشگاهی ندارند.
طاری‌بخش در مورد اینکه آیا نصب صندوق مکانیزه فروش مقدمه‌ای برای اجرای قانون مالیات برارزش افزوده خرده‌فروشان است، گفت: صندوق مکانیزه فروش ربطی به شمول مالیات ندارد و گروه‌هایی که فراخوان شده‌اند و مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید مالیات بدهند.
بر اساس قانون بودجه سال 92 که هم‌اکنون در مجلس درحال بررسی است، معافیت مالیات بر درآمد ماهانه 830هزار تومان تعیین شده که در سال معادل 10میلیون تومان می‌باشد. مطابق با اعلام سازمان امور مالیاتی این قانون قابل تسری به واحدهای صنفی نیز می‌باشد.

   

نمایشگاه فروش بهاره

جهت حمایت از تولیدکنندگان عزیز نمایشگاه فروش بهاره در اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد لذا به اطلاع میرساند عزیزانی که تمایل به شرکت در نمایشگاه های مربوطه را دارند
میبایست تا تاریخ 93/11/12 با دردست داشتن کپی پروانه کسب تولیدی خود به اتحادیه مراجعه نمایند . لازم به ذکر است تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه هنوز اعلام نگردیده که متعاقباً
پس از اعلام زمان برگزاری از طرف سازمان بازرگانی استان تهران به کلیه اعضا اعلام میشود